16 maj 2012

DRÖMMER OM ETT ORANGERI PÅ LANDET




 landet där vi har vårt sommarhus, har vi en lång ladugårdslänga... Delen längst bort är ett stort rum med timmerväggar och ganska högt i tak, ett runt fönster under tak, en lucka i väggen och 3 fönster på rad med en massa spröjs. Stora fönsterluckor och vita bjälkar i taket...jag har en dröm att göra det till ett orangeri en "vacker" dag! 

Kossorna har bott i denna del för massor med år sedan och det finns en hel del att göra, just nu drömmer jag och planerar...något jag är jätte bra på, säger min sambo :)

Förra sommaren började vi rensa, har slängt gamla träskivor och brädor, plank som inte går att använda till något. Visar några bilder på hur det såg ut när vi köpte gården. Min dröm är att det en vacker dag, ska bli något i stil som orangeriet i inlägget nedanför... Snart är det dags för premiär helgen i stugan, längtar!



foton Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...