5 juni 2016

NICK BRANDT "INHERIT THE DUST" PÅ FOTOGRAFISKA

ÄNDA sen jag såg dessa fotografier och fotografen Nick på tv:n tidigare, har jag tyckt att det varit något magiskt över de... och nu när jag sett de live... jag säger bara WOW. Alla fotografier är tagna i Sydafrika och visar hur de vilda djuren får mindre och mindre med plats att leva på.

Vi bygger städer, hus, shoppingcenter m.m. på platser där dessa djur tidigare levt. När man ser fotografier som dessa, får höra om Nick´s arbete bakom de, får man sig en tankeställare... har vi snart några av dessa fina, vilda djur kvar?


En fråga som som jag får då och då... vad ska jag ha för kulör på väggen hemma, bakom mina fotografier, tavlor, konst? Självklart har väggkulören, bra belysning och även en snygg tavla stor betydelse. 

Det är verkligen supersnyggt med en mörkare kulör på väggen om man har ex. svart/vita fotografier. De syns verkligen och kommer fram! Bakom dessa magiska tavlor fanns både en mörkare blå/grön kulör och en grå/svart kulör. Visst är det snyggt?

Utställningen med Nick Brandts fina tavlor pågår tom 11/9-2016, missa inte den! Helt magiska tavlor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...